هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

در میزان هزینه درمان کاشت ایمپلنت علل مختلفی تاثیر داردند ولی بطور کل میزان حجم استخوان موجود در موضع ترمیم یکی از فاکتورهای تاثیرگزار بر هزینه است چرا که کمبود استخوان نیازمند تزریق استخوان است. تعداد دندان ایمپلنت شده دیگر فاکتور تاثیر گزار است ودر نهایت نوع ایمپلنت نیز ازدیگر عوامل تاثیر گزار است بطوریکه بسته به برند ایمپلنت پیوندی هزینه متفاوت است. نوع روکش دندانی مورد استفاده جهت تاج ایمپلنت نیز در هزینه تاثیرگزار است. دربرخی موارد نیاز به جراحی های جانبی نیز وجود دارد بعنوان مثال درمشکلات سینوس ، جراحی سینوس باز و بسته نیز متداول است که هزینه مخصوص به خود را دارد.

علل فراوانی در موفقیت ایمپلنت موثر است. من جمله این که جنس ایمپلنت دندان با کیفیت باشد. متاسفانه کیفیت برخی از ایمپلنت های موجود در بازار پایین است که میتوان به ایمپلنت های چینی یا پاکستانی اشاره کرد. درست است که هزینه ایمپلنت دندان مطرح و متعلق به یک برند معتبر بیشتر است ولی براساس همین کیفیت عمر ایمپلنت دندان تضمین شده ودر موفقیت کاشت دندان موثرتر است. در برخی از موارد نیاز به ایمپلنت دندانهای جلویی است که علاوه بر کیفیت، زیبایی دندان نیز مطرح است. در دندانهای جلویی پس از انجام مراحل اولیه درمان ایمپلنت دندان روکش موقتی استفاده شده که پس از ساخت روکش نهایی، روکش دندان نهایی بر روی ایمپلنت قرار گرفته میشود.

ایمپلنت دندان و میزان موفقیت آن به میزان کیفیت استخوان فک بیمار نیز وابسته است. برای آن دسته از بیمارانی که استخوان فک ضعیف تر دارند نیاز به درمانهای پیوند استخوان نیز وجود دارد. این درمانها چند ماه قبل از درمان اصلی انجام گرفته ودر زمان ایمپلنت دندان جوش خوردن فیکسر به استخوان فک بخوبی صورت میگیرد. شکل ایمپلنت دندان بنحوی است که نیروهای فشاری را میتواند بخوبی به استخوان فک انتقال دهد بدون آنکه خود شکسته شود.

نحوه اتصال ایمپلنت به استخوان فک بسیار مهم است. زمان قرارگیری ایمپلنت درون فک بیمار باید دقت کرد ایمپلنت دندان حرکت اضافی نداشته باشد. هرگونه حرکت ایمپلنت دندان وعدم رعایت دقت دندانپزشک باعث شکست درمان ایمپلنت میشود. نکات فوق ورعایت آنها بویژه در ایمپلنت فوری بسیار مهم هستند.

ایمپلنت دندان هم نیازمند رعایت بهداشت و مراقبت های لازم است. حتی ایمپلت دندان را همانند دندانهای طبیعی جرم گیری میکنند. پلاک های ایجاد شده دراطراف ایمپلنت میتواند منشا بسیاری از بیماریها نظیر بیماری های پریودنتال شود. عدم رعایت بهداشت باعث کاهش عمر مفید ایمپلنت دندان میشود. جرم گیری ایمپلنت با قلم مخصوص جرم گیری ایمپلنت صورت میگیرد. جنس قلم جرم گیری در جرم گیری ایمپلنت با ایمپلنت دندان هم جنس است.

درمانهای ایمپلنت معمولا زمانبر است که البته با پیشرفت تکنولوژی واستفاده روشهای نوین درمانی ، دوره درمان ایمپلنت دندان کاهش پیدا کرده است. بطور معمول 6 هفته تا 6 ماه زمان برای درمان ایمپلنت دندان لازم است. البته زمانیکه بیماریهای جانبی نظیر پوکی استخوان وجود داشته باشد مدت زمان درمانی افزایش پیدا میکند. زیرا کیفیت پایین استخوان بایستی با پیوند استخوان ترمیم شود تا موفقیت درمان ایمپلنت دندان تضمین شود.

ایمپلنت دندان را میتوان در هر سنی انجام داد ولی بایستی توجه کرد فقدان یک دندان موجب باعث تمایل دندانهای مجاور به سمت دندان از دست رفته میشود. این امر باعث کاهش فضای لازم برای ایمپلنت میشود که دندانپزشک را وادار به استفاده از ایمپلنت با قطر کمتر مینماید. ایمپلنت با قطر کمتر تنش فشاری کمتری را تحمل مینماید که این امر بر عمر نهایی ایمپلنت دندان موثر است. بنابراین بهتر است پس از دست دادن یک دندان هر چه سریعتر به دندانپزشک مراجعه کرد ودرمان ایمپلنت دندان را انجام داد.

با جایگزاری ایمپلنت، درمان آن پایان نمی یابد وبایستی مراقبت لازم از ایمپلنت دندان انجام شود. رعایت بهداشت واستفاده از مسواک از نکات ابتدایی ولی موثر برای حفظ سلامت ایمپلنت است. پس از جراحی بیمار بهتر است بیمار غذایی نرم وسبک را تناول کند. بهیچوجه سیگار و مشروبات الکلی مصرف نکید. استفاده از دهانشویه و دداروهای تجویز شده نیز به بیمار توصیه میشود. با رعایت نکات فوق ماندگاری ایمپلنت را افزایش دهید واحتمال خونریزی پس از جراحی را بشدت کاهش دهید. بیمار بایستی در دوره های زمانی مشخص جهت معایته به کلینیک ایمپلنت مراجعه نماید.





:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: